Pary Marketing and Sales

Pary Marketing and Sales

Pary Marketing and Sales

Pary Marketing and Sales

۲۱تیر

خدمات مشتری خوب ضامن موفقیت طولانی مدت

جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۰۴ ب.ظ

حفظ مشتری یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی در کسب و کار آنلاین می باشد، زیرا تنها چند کلیک از دنیای رقابت فاصله دارید. چرخه عمر مشتری در اینترنت سریعتر از فروش سنتی می باشد که برای صاحبان فروشگاه بسیار خسته کننده است. با مدیریت ارتباط مشتری ( CRM ) خوب، شما می توانید مشتریان گاه و بیگاه را به مشتریان دائم تبدیل کنید که در بلند مدت وفادار باقی خواهند ماند. بدین ترتیب شما از درآمد ثابت تری بهره می برید و می توانید فرایندهای کسب و کار بهتری برنامه ریزی کنید.


چرخه عمر مشتری دائمی نیست

عبارت ” چرخه عمر مشتری” به نحوه توسعه ارتباط تجاری بین شما و مشتری – از ابتدا تا پایان قرارداد-اشاره می کند. کاملاً غیر واقعی است که یک مشتری تصادفاً برای بار دوم فروشگاه شما را مشاهده کند، گرچه ممکن است. چرخه عمر مشتری می تواند به فازهای مختلف تقسیم شود، هر کدام اقدامات مختلفی برای افزایش وفاداری مشتری دارد. در ادامه، هم مراحل فردی و هم اقدامات مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) مناسب را به ترتیب زمان وقوع نشان می دهیم.

فاز دستیابی
در طول فاز اولیه، شما با مشتریان بالقوه مواجهه هستید. آنها محصولات خاصی را جستجو می کنند، توسعه دهندگان، پیشنهادات، یا مدل ها را مقایسه می کنند، و همچنین می توانند در صورت شک داشتن، خرید خود را به تعویق بیاندازند. در این مرحله مهم است که فروشگاه خود را برپا کرده باشید و توجه مشتری را با استفاده از اقدامات بازاریابی کلاسیک جلب کنید، به عنوان مثال:

نیابا یک طراحی شیک، تصاویر و توضیحات با کیفیت در مورد محصول و ارائه بررسی های مشتریان یا گواهینامه ها، شما در نهایت اعتماد مشتری را به دست می آورید. سوالات بیشتر در مورد عناوینی مانند حفاظت از داده ها، فرآیندهای سفارش، فرآیندهای تحویل و همچنین روش پرداخت باید برای افزایش احتمال خرید انجام شود. شما باید مرتب نرخ پرش (bounce rate) و زمان دقیقی که مشتری سایت را ترک می کند، تحلیل کنید تا در نهایت بتواند بدانید کدام حیطه به ارتقاء احتیاج دارد.

فاز مشتریان جدید

پس از اطمینان دادن به  مشتریان تازه به دست آمده از اینکه فروشگاه آنلاین قابل اعتماد می باشد، شما باید این ادعا را ثابت کنید. بدین ترتیب باید به وعده های خود در رابطه با وضعیت و تحویل کالاها عمل کرده و تمام عوارض و مشکلات را بیان کنید. از آنها به دلیل وفاداری تشکر کرده و فضایی برای بازخورد و شکایت و توسعه های لازم را در اختیار آنها قرار دهید. مشتریان جدید خود را در مورد آنچه  آنها باید در خرید اخیر خود بدانند، مطلع نمایید به امید اینکه آنها کانال های رسانه های اجتماعی شما را به دیگران توصیه کنند یا اطلاعات را از خبرنامه شما منتقل نمایند.

فاز مشتریان موجود
در حالی که اقدامات قبلی بسیار معمول بوده و اغلب مورد استفاده قرار می گیرند، اکنون تمرکز اصلی بر روی مدیریت ارتباط با مشتری است. در فاز مشتریان موجود، شما می توانید رقبای خود را با منحصر بفرد بودن و خلاقیت داشتن شکست دهید تا وجود چرخه عمر مشتری دائمی را تضمین کنید. در حالی که فرایند سفارش محصول و تحویل باید از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد، شما می توانید از برنامه های وفاداری مختلفی برای افزایش جدید و هیجان انگیز بهره ببرید.

برخی از راه هایی که می توانید قدردانی خود را نشان دهید عبارتند از:

  • سیستم امتیاز دهی / پاداش
  • مسابقات / جایزه تساوی
  • کوپن ها / هدایا
  • پیشنهاد ویژه / کمپین تخفیف
  • شرایط ویژه (به عنوان مثال زمان تحویل کوتاهتر)

در ابتدای مکالمه خود با مشتری عادی، مطمئن شوید که میزان رضایت را مرتب بررسی و تغییرات لازم را برای کسب وکارهای آنلاین ایجاد کرده اید. از یادداشت های ارائه شده در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر نکات لازم را یادداشت کنید. اگر طرفداران خود را نادیده بگیرید و به سادگی از پلت فرم برای اهداف بازاریابی خود استفاده کنید، شهرت خود را به سرعت از دست خواهید داد. شرکت های زیادی در رسانه های اجتماعی فعال هستند تا اقداماتی انجام دهند که مشتریان به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

فاز جداسازی
اگر یک مشتری در طی یک دوره زمانی کالایی از فروشگاه شما خریداری نکرد، آنها را به عنوان فرصت از دست رفته یا خریدار سابق شناسایی کنید.  بدیهی است که به نفع شما است که کاربر را مجددا فعال کنید و تلاش بیشتری را برای مدیریت ارتباط با مشتری (  CRM ) انجام دهید، بدین ترتیب احتمال بیشتری وجود دارد که شما مشتری را مجدداً به دست آورید. بدون جنگ درباره مشتریان قبلی خود تسلیم نشوید: از طریق تماس شخصی یا ارسال ایمیل به آنها، سعی کنید که آنها را برای برگرداندن متقاعد کنید. این فرایند را با شرایط خاص (و امکان پذیر) مانند یک تخفیف طولانی مدت، حمل و نقل رایگان یا کاهش هزینه ها همراه کرده و به آنها انگیزه بیشتری بدهید.

CRM

همانطور که پایه مشتری شما همچنان رشد می کند، فراموش کردن مواردی و وفادار نگه داشتن مشتری می تواند دشوار باشد. در نظر بگیرید استخدام یک متخصص مراقبت از مشتری می تواند دیدگاه ها و چشم اندازهای مختلفی را در مورد خدمات شما ارائه دهد و با مشتریان بهتر برخورد کند. اگر شما نمی خواهید مشتریان شما با یک شخص سومی مدیریت شوند، می توانید از یکی از نرم افزار های CRM مانند نرم افزار CRM استفاده کنید.

هر یک از انواع مدیریت ارتباط با مشتری که انتخاب می کنید، باید حتماً به خاطر بسپارید که چگونه برای فروشگاه آنلاین شما مناسب می باشد. هزینه نگه داری پایه مشتری بیشتر از مبلغ برگشت هزینه برای یک دوره زمانی خاص خوب است، اما در طولانی مدت ایده آل نمی باشد. از تعادل بین هزینه و سود مطلع باشید، شما پاداش مدیریت مشتری خوب خود را دیر یا زود دریافت می کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۱
zahra moradi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی